• vjeko1701
    19.7k
    Druga stvar je nešto kao pitanje "druga tite" to su općecivilizacijske norme na koje svatko treba reagirati. Diktatori i zločinci ne mogu imati ulice po Hrvatskoj. Ni Pavelići, ni Tite.deda

    Upravo to. Jedno je politika, drugo je civilizacijska ispravnost.
  • Mihael2305
    539
    Kae s prometmom, ovo jos nikad nisam vidio hahahaha
  • serbus
    5.4k
    Meni je zanimljivo kad smo već u prometu da te pruge oko centra non stop drkaju a vozači tramvaja dan danas izlaze van i ručno skreću skretnice taman da pričekaš iduće zeleno. Skretanje u Draškovićevu recimo.
  • Mihael2305
    539
    Ma daj infrastruktura je u teškom kurcu, da se ja sad vozim od borongaja do vrbana sat i pol...
  • Hnlovac
    3.5k
    Najveći problem je kaj tramvajske pruge nisu odvojene. Smisao tramvaja pada u vodu čim se on mora mijesati s automobilskim prometom.

    Ali s obzirom da je Zagreb prokleto lose projektiran nakon 1918. (Ma zapravo tek od 40ih jer smo i nakon A-U dobili centar oko dzamije, i Zvonimirovu)da zapravo imamo nenormalno uske ulice gdje da uzmeš autima dodatnu traku doslovno gubis automobilski promet, na dosta lokacija su tramvaji primorani bit u traci s autima

    Ono na čemu se navodno radi a kaj je jedino kaj se moze za jeftini napravit su pametni semafori koji tramvaju kad prolazi daju zeleno svjetlo da ne bude kao na Vukovarskoj da 20metara prije stanice stoji 3 minute zbog skretača
  • Dino
    4.5k
    Ma gradsku ekipu samo boli kurac. Za sve probleme s kojima se susrecemo postoji rjesenje samo se oni boje zamjeriti gradanjma da ne bi izvisili sljedece izbore.

    Zadnje zanimljivo kaj sam otkrio u rjesavanju prometnih problema je pravilo u nekom gradu u Danskoj (mozda @Kujtim Shalla zna bolje) prema kojem se po zutoj traci smiju voziti javna prevozna sredstva, elektricni auti i auti u kojima se nalaze dvije i vise osobe. Neki balkanjeros je dobio kaznu od 1700€ jer je stavio lutku umjesto prave osobe na suvozacko mjesto :lol:

    Imam osjecaj da bismo na Zoni ovdje u tjedan dana rijesili sve prometne probleme Zagreba samo da nam daju to u ruke.
  • jedan u nizu
    15.6k
    po zutoj traci smiju voziti javna prevozna sredstva, elektricni auti i auti u kojima se nalaze dvije i vise osobe.Dino

    Ima po gradu dosta zutih traka samo za autobuse i taxije, pa se nitko ne pridrzava toga.
    Uzmi samo primjer Aleje Bologne, gdje ne govorimo o zutim trakama sa tramvajskim prugama, vec o jednoj traci za sve autobuse koji sa zapada putuju prema Crnomercu.
    U idealnom svijetu, kao u Danskoj, ljudi bi dobivali kazne jer se voze tamo, pa bi ta traka bila prazna i javni prijevoz na tom potezu bi funkcionirao daleko bolje nego sada.

    Ali eto, ipak smo tu di jesmo pa to ne funkcionira bas.

    Najveci problem, u ovom primjeru prometa, smo mi sami gradani. Moze bilo koja vlast imati neku dobru ideju, ali tu ideju treba istrpiti godinama, jer svaku ideju ce ekipa probati ugusiti. Koju god novinu implementiras u promet, nahvatat ce se ljudi i reci kako je to lose, a oporba ce skupljati poene aludirajuci na tu ideju i kako je ona pogresna.
    A zapravo tu ideju treba podrzati i ona sljedeca vlast, i ona nakon nje, kako bi u buducnosti to imalo smisla.

    Evo ti primjer.
    Vjerovatno se vecina ljudi ovdje slaze da bi javni prijevoz funkcionirao puno bolje da je potpuno odvojen od automobilskog prijevoza.
    Kako to rijesiti?
    Pa odvojiti jedno od drugog.
    Ali kao sto kolega rece, skoro 100 godina se nije planski radilo, i da sada odvojis javni prijevoz od automobilskog prijevoza, trebas uskratiti jednu prometnu traku, na ionako vec zaguzvanu rutu, i onda nastane kaos.
    Koliko se nas ovdje, koji smatramo da je ta ideja dobra, spremno odreci po jedne trake u pola grada sljedecih 10 godina?
    Koliko nas je spremno voziti se po guzvama, bez da kukamo, ili se prebaciti na javni prijevoz ili bicikle?

    Alternative nemas. Ne mozes izmisliti dodatne prometnice na svim mjestima, ne mozes stvoriti dodatnu traku i srusiti pola grada prosirivajuci ceste.
    Grad ne mozemo promijeniti.
    Ali mozemo promijeniti svoje navike, nista drugo nam ne preostaje.
  • Dino
    4.5k
    Ali mozemo promijeniti svoje navike, nista drugo nam ne preostaje.jedan u nizu

    Mislim da bi ljudi vrlo brzo shvatili da je postivanje prometnih pravila i propisa na korist cijelog drustva, ali shvacam i vladajuce koji se boje naplacivati kazne na zutoj traci jer bi sigurno izgubili dio ljudi. Dio ovdje, dio ondje i topilo bi se polako pa je jednostavno lakse rjesavati fiktivne probleme.

    11 godina sam u skolu/na faks isao javnim prevozom, pa tri godine autom i onda sam se nakon tog opet vratio na javni prijevoz jer sam shvatio da je nemjerljivo jednostavniji u vrijeme ovakvih guzvi. Nazalost, sila ce nas natjerati da se mijenjamo, ali zar ne bi bilo lakse da nas netko na to usmjeri?...
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet
Add a Comment