• Baneki
    717
    Metro, tramvaj i autobus su sve tehnologije s kraja 19. stoljeća. Ovisi o mnogočemu je li metro odgovarajući za neki grad, a ja mislim da u Zagrebu nije jer da je postojeći jgp dobar i da se treba samo nadograditi. Ispod Zagreba ima i dosta podzemnih voda što bi otežalo građevinske radove. Infrastruktura je takva kakva je, ali imamo nove tramvaje, nove autobuse, nove prigradske lokomotive, tramvaji voze 24 h, 365 dana u godini. Pa kolega mi iz Sesvetskog kraljevca dođe do centra za par minuta u novom vlaku. Ljudi dolaze u ZG raditi iz Krapine i Križevaca s javnim prijevozom.

    Ja se uvijek iznenadim kako je u europskim metropolama jgp lošiji od Zagreba, a kamoli ako odete malo dalje u svijet. Evo, ovo dolje je zagrebački metro, to da će netko krenuti kopati metro pored postojeće infrastrukture je u istoj kategoriji da će u potresom zdrmanom Zagrebu ići rušiti stabilnu i novu sjevernu tribinu za Maksimiru koliko god bila neodgovarajuća za gledanje utakmica.
    gradsko-prigradska-zeljeznica.jpg
  • db-izbjeglica
    12.7k
    Koliko kolegi iz sesvetskog kraljevca treba do arena centra jgp-om, a koliko autom. To sa sesvetskim kraljevcem i centrom je samo primjer idealne situacije, jedna krajnost, ajmo pogledati i drugu krajnost.

    Te gluposti sa podzemnim vodama su samo izlike političarima koje mogu prodavati neukom narodu. Jer eto, Amsterdam nema podzemne vode, a grad doslovno prošaran raznoraznim kanalima.

    Ljudi naprave neboder od 800+ metara na pijesku, Britanija i Francuska su spojene tunelom koji ide doslovno ispod mora, al u zagrebu se ne mogu ptokopati cijevi od par km.

    Također, metro uopće nije jednakost sa podzemnom željeznicim, metro može biti i nadzeman, može biti kombinacija.

    Zagreb se niti ne treba uspoređivati sa europskim metropolama koje imaju više stanovnika od cijele hrvatske, nego sa uređenim gradovima svoje veličine, malo većim, malo manjim, sasvim svejedno.
  • NORTE
    9.1k
    iz Sesvetskog kraljevca dođe do centra za par minuta u novom vlaku.Baneki
    Znači Kraljevec koji je iza obilaznice ali ima tu sreću da ima želj.stanicu je nešto po čemu se treba ravnati cijeli Zagreb? A pruga još iz 19.stoljeća ide samo smjerom istok-zapad. Super, to imamo, to treba unaprijediti, a metro linije napraviti dijagonalno i u smjeru sjever-jug. Zagreb se sve više gradi, raste i širi se. Od Gračana do Novog Jelkovca se autom vozi 1 sat na radni dan. Sad zamisli da možeš sjest u metro i za 15 minuta doć iz Dugava u Podsused, ili s Velesajma u Sesvete. Ušteda vremena u prometu, novca za gorivo, manje autiju i gužvi na cestama, čišći zrak u Zagrebu, ...
  • Baneki
    717
    Imate li neki prijedlog linija/trasa koje bi metroom trebalo povezati?
    Postoji li neki stručni elaborat oko toga? Od prometnog fakulteta ili tako neke institucije.
  • Plavko39
    34
    Od studentskog doma do studentskog kampusa putovanje traje više od sat vremena gdje treba promjeniti dva oblika prijevoza i tri linije. Nema nikakvih problema.
  • xavier
    11.1k
    @Baneki

    Nije uopće sporno da postojeća pruga itekako olakšava dnevno putovanje na potezu istok zapad, posebno ako su i polazište i odredište relativno blizu pruzi (te stanici naravno jer postoje mjesta koja su uz samu prugu ali ljudima više treba do prve stanice nego kasnije vlakom do odredišta).

    No čak i tu je problem, kako je @db-izbjeglica napisao, što ti gradski vlakovi prugu dijele s putničkim vlakovima koji dolaze iz drugih gradova i zemalja te s teretnim vlakovima. Kad je sve idealno, onda je to u redu, ali svako malo kašnjenje nekog od ovih vlakova koji dolaze iz daljeg, izaziva velike probleme u prometu iz razloga što ti vlakovi imaju prednost i onda ovi gradski moraju čekati što često poremeti raspored.
  • db-izbjeglica
    12.7k
    ovo su mi najjače floskuke, koliko će koštati?
    pe nek košta, ionako plaćamo bolesno visoke namete, oduzimaju mi doslovno pola bruto plaće i za to dobijem k...c posred čela, dajte barem onda nešto konkretno i napravite.

    najbolje trošiti javnu lovu na ništa, kao što se trenutno i u zadnjih 20 godina događa.
  • Baneki
    717
    Ja u ovom gore članku nisam vidio pametan prijedlog. Tramvaj ispod zemlje od Britanca do Draškovićeve?!? Pa to je baš lijepa vožnja centrom grada i za turiste i ne preduga. Ili nova laka željeznica od Dubca do Španskog. To imamo sa ovom prigradskom željeznicom. I neki plan kojeg su nazvali Master plan to predviđa. Na taj su spiskali sigurno dosta love.
  • Aggro
    588
    Pa ni ne mora metro, nadzemna, modernija željeznica itd. ići u sam centar grada... Dovoljno je da južni dio grada (VG, Lučko) budu povezani tipa s Glavnim. Zapad i Istok da budu povezani na trasi Branimirove, kako i željeznica ide (dakle, uložit u ovo što je db spomenuo da se mimoiđe teretni promet).

    Ova zemlja bi općenito propjevala da se moderniziraju željeznice. Da ti iz Gospića treba 45 minuta do Zagreba, Lika bi bila puna ljudi. I bum - decentralizacija za 15 godina.
  • Baneki
    717
    E, da s tim se slažem. Glavni infrastrumturni projekt kojeg se trebalo napraviti sa svim tim EU fondovima je brza željeznička pruga Zagreb - Dubrovnik (ili barem do Ploča), preko Like naravno. Ako se tko vozio onim brzim vlakovima Venecija-Napulj ili Madrid-Barcelona koji idu 300 km/h zna koliko to povezuje gradove i krajeve.
  • Mali dioničar
    14k
    Da, željeznica bi bila logična, ali je to konkurencija naftnoj industriji.

    Mi smo sad izgradili autoceste, zadužili se za njih, a željeznica bi im bila direktna konkurencija.
  • SAS1987
    13.4k
    Tomašević je objavio predizborni program u kojem je poseban dio za stadion Maksimir / Dinamo.

    Stadion u Maksimiru kapacitetom, sigurnošću i komforom nije primjeren za manifestacije koje se na njemu održavaju ili se potencijalno mogu održavati. Grad kao vlasnik od stadiona ne uživa korist, nego isključivo podmiruje troškove koji se po sadašnjem modelu upravljanja mogu samo povećavati, posebice u slučaju rušenja ili rekonstrukcije. Istovremeno je GNK Dinamo kao njegov isključivi korisnik u posljednjih 15 godina uprihodio 3,5 milijardi kuna te je financijski sposoban preuzeti troškove održavanja i rekonstrukcije.

    S obzirom na to da su čelnici GNK Dinama pravomoćno osuđeni za izvlačenje 80 milijuna kuna, a u drugim postupcima sudi im se i za daljnju štetu klubu i državnom proračunu u milijunskim iznosima, bez demokratizacije kluba nije moguće razgovarati o eventualnim rješenjima problema maksimirskog stadiona.

    Model rješavanja problema Maksimira vidimo kroz sljedeće faze:

    Gradski ured za upravu revidirat će odluku o Statutu GNK Dinama;
    davanje stadiona u dugoročnu koncesiju (umjesto dosadašnjeg po Grad nepovoljnog zakupa) GNK Dinamu uz uvjet demokratizacije upravljanja klubom kako bi se spriječile daljnje financijske malverzacije;
    preuzimanjem svih obveza oko maksimirskog stadiona od strane GNK Dinamo Grad se oslobađa odgovornosti dovršavanja stadiona, čiji procijenjeni trošak iznosi od 350 do 700 milijuna kuna, čime se otvara prostor za financiranje drugih sportskih objekata za potrebe građanki i građana;
    GNK Dinamo stadionom može samostalno raspolagati i obnoviti ga sukladno Zakonu o koncesijama po povoljnim kreditnim uvjetima, čime će osigurati likvidnost do dovršetka rekonstrukcije stadiona;
    do dovršetka radova u Maksimiru Grad će financirati adaptaciju stadiona u Kranjčevićevoj ulici (proširenje za tri tisuće mjesta i uklanjanje svih nedostataka za zadovoljavanje IV kategorije prema UEFA-inom Pravilniku o infrastrukturi kako bi Dinamo domaće i europske utakmice mogao igrati u Zagrebu.


    https://zagreb.mozemo.hr/program/sport/#stadion
  • Infinity
    15.2k
    Grad će financirati adaptaciju stadiona u Kranjčevićevoj ulici (proširenje za tri tisuće mjesta i uklanjanje svih nedostataka za zadovoljavanje IV kategorije prema UEFA-inom Pravilniku o infrastrukturi kako bi Dinamo domaće i europske utakmice mogao igrati u Zagrebu.SAS1987

    Samo da ne dodje do ovog, tu stane, pa da mi postanemo Pjesnici.

    O stadionu se nikad nije vise pricalo, a ja sam na trenutke nikad veci optimist, ali isto tako na trenutke nikad veci pesimist. Ako uskoro ne krene gradnja ili ne kazu da od stadiona nema nista, krenut cu doktoru, jer imam simptome podvojene licnosti. Mogao bih i tuziti nekog za izazivanje tog stanja. Ma ne bi. Ma bi.
  • SAS1987
    13.4k
    a ja sam na trenutke nikad veci optimist, ali isto tako na trenutke nikad veci pesimist.Infinity

    Ja isto i mislim da je to normalno jer racionalan um nam govori da će se stadion izgraditi (UEFA licenca, nema više Bandića itd) ali ipak smo duboko traumatizirani :grin:

    Samo da ne dodje do ovog, tu stane, pa da mi postanemo Pjesnici.Infinity
    Nisam siguran da znaju sve što je treba napraviti da bi Kranjčevičeva postala stadion 4. kategorije. Nikada nisam bio tamo ali prema fotografijama mislim da bi trebali srušiti apsolutno sve i početi iz nule. Nije da sad napraviš dvije tribine po 1.5k iza svakog gola i to je to.
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet

Dobrodošli na Forum Zona Dinamo!

Zona Dinamo je Forum na kojem se okupljaju navijači i simpatizeri Dinama, te na jednom mjestu raspravljaju i informiraju se o klubu i svim ostalim stvarima koje imaju poveznicu s našim klubom. Ostali su dobrodošli kao gosti i u skladu s tim trebaju se i ponašati.