• jakov1
    601
    Tražiti ekonomsku računicu za izgradnju metroa je kao famozna studija izvodljivosti za naš stadion - nikad se neće naći ekonomski isplativo rješenje. Međutim, kao što bi mi dali sve za krov i tribinu do terena, krivo je postaviti isplativost metroa kao jedini kriterij jer ako svaki putnik dnevno uštedi i 10 minuta (a još mu se ljepše voziti), to nema cijenu.

    Problem je što zagrebački promet ima milijun problema koji se mogu riješiti za cijenu metroa i ukupno bi puno više donijeli. Samo se priča o infrastrukturi, ali i ovo što imamo se ne koristi učinkovito.

    Banalan primjer, tramvaj nema pravo prednosti ni u jednom raskrižju u cijeloj mreži nego čeka svoju fazu na semaforu i onda mu još auti ostanu u raskrižju, a ne može im se oderati kazna na temelju snimke. Još veći apsurd je kad naiđu dva tramvaja za redom, ali u krivom rasporedu faza. Bubam, 13 želi sa Zvonimirove na Šubićevu lijevo, a iza njega 1 ili 9 žele ravno. Ako semafor po rasporedu pali ravno pa lijevo, 1 i 9 bezveze čekaju puni ciklus jer semafor 13-ici pali fazu koja joj ne treba. Da se faze može obrnuti po potrebi, obje linije bi se ubrzalo. Investicija za kažnjavanje pravila žute trake ili blokiranja raskrižja je 0 eura (samo promjena propisa), a za pravo prednosti na 10-ak takvih raskrižja možda 15 milijuna.
  • vjeko1701
    14.6k
    I izbori za GRAD ZAGREB su za 8 dana, 80% komentara zadnjih 50 stranica je o politici.IvanKupres

    Postoji razlika između praktične rasprave o političkim opcijama koje se bore za mjesto gradonačelnika grada, potrebama tog istog grada i vjerodostojnosti navedenih kandidata te generalne ideološke rasprave koju si uspio pokrenuti. Gej bicikli, prostate, Hitler, LGBT, sluganstvo EU...samo neke od stvari koje si uspio ubaciti. Samo za ovo sa prostatom drugom forumašu si lagano mogao popit ban.

    I ja sad moram bit anskiozan i pit normabele jer se trebam trest kaj sam spomenuo politiku, kaj se treba bojat verbalnog delikta ne kuzim.IvanKupres

    Ne radi neku žrtvu od sebe.

    Razmslite malo o tome da se neko treba mislit dal na DInamovom forumu na temi GRAD ZAGREB prije izbora treba mislit dal da pise o politici.IvanKupres

    Ne planiram previše minuta posvetiti razmišljanju o tome.
  • rokikaciga
    1.2k
    ako svaki putnik dnevno uštedi i 10 minuta (a još mu se ljepše voziti), to nema cijenu.jakov1

    Zapravo ima. Zaboravio sam koja je formula (studirao prije 10ak god) ali jedna od metrika upravljanja prometom je izgubljena ili dobivena vrijednost kroz ustedeno ili izgubljeno vrijeme u prometu. Ako ti stojis u prometu 2h duze po danu to je trosak koji se moze izracunati. Isto tako dobitak koji ti dobijes putovanjem metroom 20ak minuta u odnosu na 2h autom se isto moze valorizirati eurima
  • jedan u nizu
    13.1k
    Mislim da ce trebati godine i godine da se vecina zagrepcana odluci voziti javnim prijevozom umjesto automobilom, iako bi skratili vrijeme putovanja sa recimo 50min na 35min.

    Dosta cesto je to i sada slucaj, osim sto nekima skrati vrijeme, skrati i muku trazenja parkinga i placanja istog.
    Samo sto se ljudi ne zele odreci svog komfora i putovanja svojim automobilom.

    Da sutra pucnem prstima i pretvorim javni promet u idealan javni promet, i dalje bi trebalo dosta vremena da se ljudi presaltaju na tu opciju.

    50 godina ne planske gradnje grada je dovelo do toga da je Zagreb postao 'uklet' sa prometom. Osim sto je javni prijevoz uzasan, prometna infrastruktura je nikakva, nego su se i ljudi desetljecima odvikavali od voznje javnim prijevozom vec se sve vise voze automobilima. Nekakva prometna 'kultura' koja se gradila desetljecima, ce trebati jos toliko godina da se makne i nastane nova 'kultura' prometovanja Zagrebom
  • rokikaciga
    1.2k
    Pa danas se manje ljudi vozi JGP nego 2019e godine.

    Takoder, meni je na prosla tri posla trebalo 3-4x duze JGP nego autom.
  • jedan u nizu
    13.1k


    Naravno da se danas svi manje voze JGP jer je nekadasnji luksuz danas postala normala.
    Vecina mojih prijatelja ima minimalno 3 auta u obitelji. Nekada su imali samo jedan, a bilo je nas i koji nismo imali automobil.
    Danas svaka 'odrasla' osoba koja je u radnom odnosu ima svoj automobil.

    Naravno da ce JGP biti usporeniji kada je puno vise auta na cestama, a kazem, ljudima je to postao komfor kojeg se ne zele odreci cak ni ako im je brze ici tramvajem.

    meni je na prosla tri posla trebalo 3-4x duze JGP nego autom.rokikaciga

    Ne kazem da je svima brze, ali postoji poprilicno velik udio ljudi kojima je i dalje brze doci JGP nego automobilom, a svejedno se voze autom.

    Kada pitam nekoga zasto ne busom, kada je ocigledno brze, dobijem odgovore poput ''pa kaj bum se ja vozio busem'', ili ''nisam sirotinja da idem na tramvaj''. Ili ''kaj ak trebam poslije posla negdje'' (sto stoji, ali ne ides svaki dan poslije posla u soping ili negdje gdje ti treba auto - voznja djece u vrtic je nesto drugo).

    I ja sam se vozim autom na posao 50% dana. Vozim se u predjelu gdje nema prevelike guzve, i uglavnom idem prije nego svi izadu na cestu. U prosjeku mi treba 12min automobilom.
    Busem ne idem jer mi treba 30-40min, i nemam fiksni raspored i idem na posao/s posla u svakakvo vrijeme.
    Zato kada je lijepo vrijeme idem biciklom, za sto mi u prosjeku treba 16min.

    I iskreno, da se vozim predjelom gdje je guzva i gdje mi teba 30min do posla, isao bih biciklom svaki dan, i po zimi i po kisi.
  • rokikaciga
    1.2k
    Da mi treba isto ili cak 10ak min vise JGP...pa koristio bih JGP. Ali povezanost nije dovoljno dobra. To je prvo i osnovno. Drugo, prorijedene linije tokom korone se nisu vratile, naknadno su cak i ukidane. Ne potices nas vozace da koristis JGP nego kaznjavas voznju. Radi se krivim pristupom.

    Ja sam prvi da se centar grada zatvori za ne-stanare. I za sve ostale novine koje bi pobiljsale zivot gradana. Ali moras napraviti tocke za parkiranje u Gradu kako bi centar bio rasterecen. Na primjer odreden broj podzemnih i nadzemnih garaza gdje se posjetitelji mogu parkirati i platiti kartu za parking koja sluzi i za javni prijevoz. Ali te garaze moraju biti blizu tramvajskih/autobusnih stanica. Moraju biti pristupacne. Meni do centra grada (gl.kolodvor) treba 15ak minuta autom. JGP? 70 minuta.

    Realnost je da je JGP u Gradu Zagrebu u teskom kurcu.
  • jedan u nizu
    13.1k
    Meni do centra grada (gl.kolodvor) treba 15ak minuta autom. JGP? 70 minuta.rokikaciga

    Ovo mi zvuci malo pretjerano.
    O kojoj polazisnoj tocci pricamo?

    btw ne kazem da je svima bolje JGP nego autom, dakako da ima i jednih i drugih. Samo kazem, da i onima kojima je prakticnije JGP, obicno odaberu auto jer eto, zasto bi isli busem/tramvajem.
  • Sajla
    8.5k
    idem autom jer imam dinamovu zastavicu na retrovizoru pa više ljudi vidi najljepši grb nego kad bih išao gradskim prijevozom u klupskoj ili navijačkoj majici/jakni.
  • mlinchica
    3k
    Čekajte još malo, kad završe Sarajevsku pa “ekipa s ranžirnog” krene punit tramvaje. Bit će krcati već na prvoj stanici.
    A mi ostali, zastavice van, kaj ćeš :wink:
  • rokikaciga
    1.2k
    Ovo mi zvuci malo pretjerano.
    O kojoj polazisnoj tocci pricamo?
    jedan u nizu

    Doslovno sam otišao na google karte i upisao od mene doma do gl.kolodvora.

    Opet sam ponovio. Autom 19 minuta, JGP 51 minuta. Ako ne planiram popit više od jedne pive onda uvijek idem JGP makar mi treba tri gladne godine da dođem do bilo kud. Ne želim riskirati vozačku zbog pola sata vožnje.
  • jedan u nizu
    13.1k


    shvacas da je subota?
    I da kad ukucas u gugl javnim prijevozom, on ti dalje sljedeci bus po voznom redu. Ako ti prvi bus ide za 20min, onda ti je mozda vrijeme putovanja 31min, a bus ti zapravo krece tek za 20.

    Ne znam od kuda kreces i to. vjerujem da moze i stvarno biti tako kako si napisao,uostalom nisam rekao za sve, vec za dio gradana, ali evo, vec si sa 70min spustio na 50min, a autom povecao sa 15min na 19 min. Uz to da je sub i promet manji, pa vjerujem da je u spici autom i duplo vise.

    Ne želim riskirati vozačku zbog pola sata vožnje.rokikaciga

    Pohvalno, makar bi bilo ispravnije razmisljati da ne zelis riskirati svoj ili tudi zivot zbog pola sata voznje :grimace:
  • rokikaciga
    1.2k
    shvacas da je subota?jedan u nizu

    Shvaćam da je subota. Moj bus ide istim rasporedom subotom i radnim danom. I mora se voziti valjda najzakrčenijom ulicom radnim danom u mom kvartu....a ja se vozim okolnom provoznom cestom prosječno 40ak km/h.

    Evo sad sam opet išao provjeriti. Autom 19 minuta, javni prijevoz 1h 1 min.

    I slikam ako ne vjeruješ

    XweGHL4.png

    pa vjerujem da je u spici autom i duplo vise.jedan u nizu

    Za JGP je još gore u stvarnosti. Jer tramvaji kasne i u gužvi su, pogotovo ako se neki specijalac sjeti i parkira da mu auto viri na tramvajsku prugu (što nije lako rješiv problem JGP i isključivo je problem bahatih, glupih i sebičnih vozača). Sada se voze neometano. I onda ako zakasnim na zadnje presjedanje tj na svoj bus onda imam pješke cca 20ak minuta do kuće.

    Stavio sam da krenem u 13:30h u ponedjeljak

    Autom

    DbFdpaf.png

    JGP

    jkKlUaA.png

    makar bi bilo ispravnije razmisljati da ne zelis riskirati svoj ili tudi zivot zbog pola sata voznjejedan u nizu

    Ovo si u potpunosti u pravu. I potrebna je promjena mindseta. Ja prvi.

    --

    Evo ukucao sam za sva tri prošla posla lokacije, da stignem srijedom do 7:50h ujutro na posao. Trenutni je na dnu.

    2OQMEuL.png

    DDSgnnx.png

    Fl2wVAf.png

    ZwWctGX.png
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet
Add a Comment

Dobrodošli na Forum Zona Dinamo!

Zona Dinamo je Forum na kojem se okupljaju navijači i simpatizeri Dinama, te na jednom mjestu raspravljaju i informiraju se o klubu i svim ostalim stvarima koje imaju poveznicu s našim klubom. Ostali su dobrodošli kao gosti i u skladu s tim trebaju se i ponašati.