• superhik
    11.1k
    uvjeravati da se marketing isplati.Jos-Optimus

    Ne isplati se svaki marketing. Marketing može biti lijepa rupa bez dna ako se ne radi kako treba. Za dobar marketing treba imati i dobru edukaciju, a u Hrvatskoj je to rijetkost. Pa u samoj Britaniji 70% ljudi u marketingu nemaju valjanu edukaciju iz područja.
    U Hrvatskoj je vjerojatno još i gore.
    Dobru marketing osobu u Hrvatskoj je teško naći.
  • mali M
    5.5k
    Ne znači pri tom da je to potpuno bačen novacThe Undertaker

    tako je. marketingu je cilj valjda da privuče mase i sponzore. Je bitan je rezultat slažem se, ali imamo i stotine primjera klubova koji ne osvajaju prvenstva pa imaju krcate stadione, zarađuju na prodaji dresova i drugih popratnih sadržaja, plaćaju im se aplikacije, prenosi utakmica i masa drugih stvari koje je između ostaloga i Dioničar predložio nekoliko. Dinamu mora prvo za biti cilj vratiti Zagrepčance na stadion i ojačati osjećaj pripadnosti. Da bi to napravio mora pojačati svoje reklamiranje, bredniranje, bit prisutan na hrpu strana (kao recimo od nedavno u Kauflandu), sve to košta. Ma dobro, malo smo se upustili u raspravu svi skupa, ali realno mislim da nam je svima jednak cilj.
    Ne isplati se svaki marketing. Za dobar marketing treba imati i dobru edukaciju, a u Hrvatskoj je to rijetkostsuperhik

    dobro to nitko ni ne govori, ali tu se slažemo. rečeno je da se marketing isplati, a ne da se "svaki" marketing isplati. što se tiče da je teško nać dobru osobu za marketing, to je svima jasno. ali ni ne očekujem da će jedan Dinamo zaposliti klinca klinca koji snima smješne tiktok filmiće nego ozbiljnu osobu sa znanjem i iskustvom.
  • Zagi
    8.2k
    Ja bih dapače kampanju u Marci nastavio.
    Ne znam koliko košta, koliki je ROI ali kao ideja.

    Idući dan/tjedan :

    Kovačić u dresu dinama
    Olmo u dresu dinama
    Gvardiol
    Šuker
    .
    .
    .

    "Čekaj , svi ti igrači su došli iz dinama? Idem saznati malo više..."
  • superhik
    11.1k
    Ja sam mojim primitivnim shvaćanjem marketinga rezoniram da će plaćanje oglasa biti isplativ potez ako Luka dođe u Dinamo. Ako ne dođe onda neće. Ne znači pri tom da je to potpuno bačen novac jer ima i sekundarnih efekata.The Undertaker

    I iz samog kluba su rekli da je ovo početak kampanje. Vjerojatno će kulminacija biti u prijelaznom roku. Ako uspijemo prevagnuti recimo nekog igrača ili neki igrač izrazi želju doći u Dinamo, a koji inače možda ne bi došao, zbog ovog Modrić efekta, kampanja je imala učinak.
  • Jos-Optimus
    2.6k
    Pa valjda je logična pretpostavka da pričamo o dobrom marketingu. To je kao da mi kažeš da se rad ne isplati jer ima ljudi koji ne znaju raditi ili koji nisu plaćeni :)
  • superhik
    11.1k
    logična pretpostavka da pričamo o dobrom marketingu. TJos-Optimus

    Ništa nije logično kad u Hrvatskoj ima više lošeg nego dobrog marketinga :smile:
  • jedan u nizu
    8.7k
    Nije stvar aamo direktnw dinancijske isplativosti.
    Kao sto sam vec govorio, taj famozni brend awareness je ono sto nam privlači igrace.
    Mi igrace privucemo i igranjem u europi, pobjedivanjem Chelseaja, izbacivanjem Tottenhama, ali igraci ce doci i ako smo dobar brend.

    Ne zelim usporedivati sa ovima dolje, ali oni su doveli igrace poput Livaje, Brekala, Kalinica i Perisica bas zbog toga. Jer su sva usta puna Hajduka i njihove titule. Dio je placen oglasima a veci dio je beskonacnim piskaranjima o snu koji sanjaju vec 20 godina.
    Nisu igrali nikakvu europu.
    Nisu izbacili nikakve velike klubove.
    Gubili su od ribara i pastira.


    Mi ne ciljamo samo na nase bivse igrace. Mi ciljamo na solidna europska imena. Njih necemo dobiti na emociju kao Roga ili Modrića ili slicno. Njih cemo dobiti ako smo renomirani klub.

    Kad smo ih vec spominjali .... Svi mi znamo za Malmo, i vecina ljudi koji iole prate nogomet znaju za Malmo. Vecina tih ljudi zna da je Ibra krenuo od tamo. A da se Ibra vratio gore dok je bio aktivan, to bi bila druga prica. Ljudi bi pratili taj klub samo da se vidi kako igra Ibra. Svaki njihov nastup u Europi bi bio popracen nenormalno. Tv prava bi se prodavala 10x vise da se vidi Ibrin nastup u LP protiv recimo Ajaxa. A pazi govorimo o covjeku koji je bio brutalan nogometas, ali opet nije toliko voljen poput Modrica, niti je takav 'brend' niti ima zlatnu loptu, jedinu u eri Messija i Ronalda.
  • Mali dioničar
    15.9k
    Baš te je prenijelo stari, ne vjerujem da je svrha ove teme da bi mi tebe trebali u 21. stoljeću uvjeravati da se marketing isplati.Ako nešto ne razumiješ - ne znači da ne valja.Jos-Optimus

    Marketing je dosta širok pojam.

    Ajde vidim da ti sve znaš pa daj mi obrazloži koliko bi novca alocirao na marketing i u koje kanale i na koji bi se to način isplatilo.

    Ovako si samo ostao na paušalnom "marketing je ulaganje i sigurno će se isplatiti."

    Ako se od prihoda kluba 10-15% novca "uloži" u marketing ja sam apsolutno siguran da se to neće i ne može vratiti.

    Zaključio si da ja to ne razumijem pa eto poduči me neukog.

    Kako je točno svejedno koliko se novca u marketing uloži i u koje kanale?

    I za svaku "industriju" vrijede ista pravila?

    Nogometni klubovi su specifična industrija jer njihov "proizvod" je u uporabi 60tak dana godišnje, a ostale dane se o tom proizvodu "samo" priča.

    Ako svaki dan hrpa žena mora kupiti higijenske uloške i ako svaki vozač mora napraviti obvezno osiguranje to nema nikakve veze sa nogometnom "industrijom" koja je segment zabave, a ne nužde. Jasno da će netko tko prodaje pastu za zube ili coca colu oglašavati svoj proizvod na dnevnoj bazi jer pastu za zube i coca colu ljudi kupuju na dnevnoj bazi.

    Sasvim je pogrešno Dinamo smatrati "kompanijom" za koju vrijede nekakve standardne šprance oglašavanja.

    Ako ti je problem, kvantificirati budem ti ja pomogao. Navest ću ti najveće engleske klubove pa ukupni prihod pa trošak marketinga. Podaci su za 2023.

    Man City - 713 - 21
    Man Utd - 648 - 10
    Liverpool - 594 - 12
    Tottenham 550 - 9
    Chelsea - 481 - 19
    Arsenal - 460 - 9,5

    Vidljivo je golim okom da nitko živ ni u najbogatijim svjetskim nogometnim klubovima ne troši 10-15% prihoda na marketing.

    Chelsea je najveći potrošač sa 3,95%. Najškrtiji je Man Utd sa 1,54% prihoda uloženih u marketing.

    Prosječna potrošnja je 2,36%.

    Prema posljednjem Dinamovom financijskom izvješću ekvivalent toga bi bio da Dinamo na 328 milijuna prihoda iz 2022. na marketing potroši/uloži 1 milijun eura.

    Sad kad si dobio par informacija možda možeš alocirati tih milijun eura na marketinšku strategiju.

    Izvori su (jao piše marketing cost, a ne marketing investment FYI :smile: )

    https://sportsjournal.io/premier-league-football-clubs-marketing-costs-data-2022-23/

    https://www.bbc.com/sport/football/68713522
  • Jos-Optimus
    2.6k
    Kad vidim čovjeka da diskutira kao ti stvarno mi dođe zlo. Ovo, blago rečeno, nije normalno, sad se čupaš i maltretiraš. Imam pametnijeg posla nego pregledavati financijska izvješća klubova, bavim se marketingom i samo sam konstatirao da je nužan i apsolutno opravdan i da svako pametno ulaganje u marketingu se vraća višestruko. Btw, nitko ne govori da trebamo trošiti 21 mil, ali realno je očekivati da trebamo u postotku uložiti više od jednog Citya ako se želimo pozicionirati. Ti si zapeo na smiješnu cifru oko oglasa u Marci koji je definitivno dobro ulaganje, to je odmah bilo jasno, a iz toga si izrodio silovanje teme. Lijepi pozdrav i kači se na nekog drugog.
  • Mali dioničar
    15.9k
    Imam pametnijeg posla nego pregledavati financijska izvješća klubova, bavim se marketingomJos-Optimus

    Valjda onda alociraš budžete. Pa alociraj onda ovaj budžet.
  • Jos-Optimus
    2.6k
    Alocirao sam da si naporan
  • Mathiasovi Chageri
    3k
    Sasvim je pogrešno Dinamo smatrati "kompanijom" za koju vrijede nekakve standardne šprance oglašavanja.Mali dioničar

    Svatko tko se iole bavi marketingom će ti se na ovo nasmijati i neće uopće gubiti vrijeme raspravljajući s tobom. Da bih uopće pokušao shvatiti što želiš reći zanimaju me dvije stvari koje nisi objasnio nego si samo izbacio teze bez argumenata:

    1) Zašto je pogrešno smatrati Dinamo "kompanijom"? Što je za tebe "kompanija"?
    2) Što ti smatraš "nekakvim standardnim šprancama oglašavanja"?
  • Mali dioničar
    15.9k
    Svatko tko se iole bavi marketingom će ti se na ovo nasmijati i neće uopće gubiti vrijeme raspravljajući s tobom. Da bih uopće pokušao shvatiti što želiš reći zanimaju me dvije stvari koje nisi objasnio nego si samo izbacio teze bez argumenata:

    1) Zašto je pogrešno smatrati Dinamo "kompanijom"? Što je za tebe "kompanija"?
    2) Što ti smatraš "nekakvim standardnim šprancama oglašavanja"?
    seconds ago
    Mathiasovi Chageri

    Zbog toga jer se spominje teza da bi Dinamo trebao ulagati 10-15% prihoda u marketing.

    Zašto onda nitko od engleskih nogometnih klubova ne ulaže ni blizu toliko?

    Kako bi točno Dinamo preživio da "ulaže" u marketing 7 milijuna EUR godišnje?

    Koliko bi Dinamo trebao trošiti na marketing?
  • superhik
    11.1k
    Man City - 713 - 21
    Man Utd - 648 - 10
    Liverpool - 594 - 12
    Tottenham 550 - 9
    Chelsea - 481 - 19
    Arsenal - 460 - 9,5
    Mali dioničar

    Ove navedene brojke su vjerojatno "čista ulaganja" u marketing.

    U marketinški budžet spadaju i troškovi koje plaćaš marketinškim i kreativnim agencijama, produkcijskim kućama, troškovi edukacija, zaposlenika... tako da je iznos vjerojatno puno veći.
  • Mathiasovi Chageri
    3k


    Ako sam dobro shvatio, a pomozi mi ako nisam, pogrešno je smatrati Dinamo "kompanijom" jer se spominje teza da bi Dinamo trebao ulagati 10-15% prihoda u marketing i zato što nitko ne ulaže toliko od engleskih klubova? Malo mi je teško shvatiti tvoje stajalište jer na dva vrlo konkretna pitanja koja sam postavio nisi odgovorio uopće, pogotovo na ovo drugo, nego si postavio četiri nova nepovezana pitanja bez ikakvog dubinskog poznavanja materije.

    Da, možda si izvukao neke brojke iz nekog članka koji je to izvukao iz nekih manje ili više javno objavljenih podataka. No, čak i da ih uzmem kao relevantne, ne mogu ući u dublju analizu budgetiranja ili SRI-ja engleskih klubova jer ne znam kako definiraju marketing i što im je u tom "kišobranu" sve. Neke firme, kompanije ili poslovni entiteti ako baš želiš, različito definiraju marketing. Banalan primjer, neki brand management stavljaju na posebnu liniju troška, neki ga stavljaju pod marketing. Već tu imaš razliku u alociranju.

    No da ne ulazim uopće u bilo kakve rasprave, imaš li neki konkretan, opipljiv razlog zašto se Dinamo ne može smatrati kompanijom i što smatraš standardnim šprancama oglašavanja, neki primjer?
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet
Add a Comment

Dobrodošli na Forum Zona Dinamo!

Zona Dinamo je Forum na kojem se okupljaju navijači i simpatizeri Dinama, te na jednom mjestu raspravljaju i informiraju se o klubu i svim ostalim stvarima koje imaju poveznicu s našim klubom. Ostali su dobrodošli kao gosti i u skladu s tim trebaju se i ponašati.